top of page

חוק שימור האנרגיה

אחד העקרונות הפשוטים שלנו הוא שמה שמתקיים במימד הפיסי, נכון גם לגבי המימד הרגשי.

חוק שימור האנרגיה אומר שכמות האנרגיה במערכת סגורה לעולם איננו משתנה. כלומר, כל עוד האנרגיה לא תשתחרר מהמערכת הסגורה, היא תמשיך להיות שם לנצח. גם אם היא תזוז או תלבש צורה אחרת.

מה זה אומר לנו ברובד הרגשי?

נניח בן זוג שעסוק בריצוי בת הזוג שלו רוב הזמן. ריצוי גורם לאדם לדעוך מכיוון שהוא איננו מבטא את רצונותיו. הפעולה הזו מייצרת אנרגיה של כפייה והכחשה שלאט לאט מכופפות את הנפש שלו עוד ועוד. אנרגיית הכיפוף הזו תישמר בתוך נפשו, וככל שהוא ירצה יותר כך יעמיס על נפשו עוד ועוד עד לפיצוץ.

דוגמא נוספת יכולה להיות אדם שגדל בבית עם המון תוקפנות. אם הוא לא עשה תהליך עיבוד ופריקה נכון, סביר להניח שהנפש שלו מפוצצת באנרגיה תוקפנית שממשיכה לפעול בין אם כלפיי עצמו בביקורת והלקאה עצמית, ובין אם כלפיי הסביבה שלו.

זהו חוק שימור האנרגיה הרגשי.

אדם שלא פורק את המטענים הרגשיים שלו באופן מדוייק, לרוב יישא את אותם מטענים בתוכו עד שהוא ירגיש כמו מטען חורג וזה יתבטא בפיצוץ. או פיצוץ זוגי, או נתק משפחתי, או אפילו חלילה מחלות.

העבודה העיקרית הנלמדת בסדנת דרך, היא מתן כלים לעבודה רגשית נכונה, שכולל. פריקה רגשית עצמאית, כדי להביא להתחדשות בנפש. תהליך זה הוא תהליך טבעי ובריא שצריך לקרות באופן תדיר.

ממש כמו שהולכים לשירותים כמה פעמים ביום, כך גם האדם צריך לקבל כלים וללמוד איך לפרוק עם עצמו את המטען הרגשי שצבר במהלך היום, או בעבר.




248 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page