top of page

סוד קטן שלא ידעתם על התת-מודע שלכם!

תת-המודע שלנו מרכיב את מרבית התפקודים שלנו ביום יום. הוא מכיל בתוכו את הזיכרון לטווח ארוך ואת כל הפעולות האוטומטיות שלנו כמו - ללכת, לנשום, לנהוג (למי שלא נהג חדש). בפועל, התת-מודע שלנו מוליך אותנו רוב היום.

החלק המודע שלנו מכיל אחוז מאד קטן מהתפקודים שלנו, והוא הרבה יותר איטי מהתת-מודע. למשל, כשאנחנו לומדים לנהוג, אנחנו פועלים מהמודע ומנסים לחשוב בצורה מאד איטית " רגע! מה עושים עכשיו? ברקס? גז? קלאצ'? זינוק בעלייה? איך עושים את זה?". התהליך שקורה לנו בשיעורי נהיגה ולאחר שעות נסיעה, הוא תהליך ההטמעה של פעולות הנהיגה שמעבירה אותם מהמודע אל התת-מודע שלנו.

מה הקאטצ'?

התת-מודע הוא קצת עצלן, הוא תמיד יוביל אותנו בדרך הקלה והבטוחה, אותה דרך שעשינו אתמול ושלשום. אפשר לקרוא לו צ'אבי קטן ושמנמן. אותו צ'אבי חמוד שיש לו רק כוונות טובות, באופן עמוק מונע מאיתנו התחדשות. מכירים את התחושה הזו שאתם קמים בבוקר ונראה לכם שאתמול ושלשום היה נראה בדיוק אותו דבר? זה צ'אבי!

טיפ פרקטי:

נסו פעם אחת ביום לעשות משהו בדרך אחרת מהאופן שבו עשיתם אותו אתמול. אם אתם נוהגים ללכת לעבודה תמיד באותה דרך, נסו לעבור בדרך חלופית. אם אתם רגילים לשתות קפה עם שתי כפיות סוכר, נסו לשתות עם כפית וחצי.

שינויים קטנים שכאלה יעקפו את הנטייה של צ'אבי להימשך לדרך הקבועה והקלה, ויחזק אצלכם את תחושת הבחירה וההתחדשות ביום יום.

ניסיתם?

ספרו לנו מה גיליתם!



323 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page